תכשיר מתקדם ויעיל לכלבים – קרציות עלולות לגרום בעקיפין לבני המשפחה לחלות בקדחת הבהרות, המחלה ממנה נפטר, הזמר מאיר אריאל

תמונה-יחצ

חדש בישראל: תכשיר מתקדם ויעיל לכלבים לטיפול משולב נגד קרציות, פרעושים ותולעים

קרציות עלולות לגרום בעקיפין לבני המשפחה לחלות בקדחת הבהרות, המחלה ממנה נפטר, הזמר מאיר אריאל

בשורה אופטימית לבעלי הכלבים שמודאגים ובצדק מקרציות, פרעושים ותולעים. טיפול חדש לכלב בצורת כדורים או טבליות לעיסות בטעם חטיף לכלבים, פועל באופן יעיל באמצעות מנגנון משולב כנגד מגוון טפילים חיצוניים ופנימיים כגון תולעים. התכשיר החדש המחייב מרשם רופא וטרינר, שייך למשפחת נוגדי הטפילים לשימוש פנימי (לבליעה או לעיסה) ומתאים גם לגורים. אפשרות הטיפול בטבליות לעיסות מרחיבה את מגוון האמצעים הקיימים היום. אלו כוללים תכשירים נוגדי טפילים לשימוש על העור, כגון תמיסה מרוכזת באמפולה או תרסיס ליישום על פרוות הכלב, או קולר לענידה סביב צוואר הכלב. כולם מטפלים באופן משולב בטפילים חיצוניים באופן יעיל ובטוח. חשוב לדעת, כי נוכחות של טפילים אצל חיות מחמד, מגבירה את הסיכון להעברה עקיפה (באמצעות פונדקאי) של מחלות שונות לבני אדם וביניהן קדחת כתמים ים תיכונית. מפני מחלה זו הנקראת גם קדחת הבהרות, כבר הזהיר בעבר משרד הבריאות ועתה גם מצטרפת קבוצת מילטין (בית ארז) להעלאת המודעות להנגשת מידע לציבור בעלי הכלבים, על מנת לפעול למניעה ולהדברה שלהן באופן יעיל ואפקטיבי.

תמונה-יחצ

ד”ר דניאל לוי וטרינר ומנהל מקצועי בקבוצת מילטין הסביר כי: “קרציות שאינן מטופלות בזמן יכולות לגרום לכלב לחלות בקדחת קרציות אשר איננה מדבקת לבני אדם. אך הקרציות שגרמו לכלב לחלות עלולות לשאת טפילים אשר כן מהווים סכנה לבני אדם ויכולות לגרום לבני המשפחה לחלות בקדחת הבהרות (קדחת הכתמים הים תיכונית), המחלה ממנה נפטר בטרם עת, הזמר מאיר אריאל. נכון להיום לא קיים חיסון לכלב או לאדם כנגד המחלה, לכן הדרך היעילה ביותר למנוע הידבקות היא למנוע חשיפה של הכלב לקרציות באמצעי הדברה מתקדמים, יעילים ובטוחים הניתנים אצל הווטרינר. פעמים רבות אנו מאבחנים קדחת קרציות באקראי בבדיקת דם שגרתית. מדובר במחלה איטית וממושכת אשר ללא טיפול עלולה לגרום למות הכלב. אבחון מוקדם וטיפול מתאים יביאו להצלת חיי הכלב ולכן חשוב מאוד לפעול למניעה ראשונית”.

סקר חדש שנערך לאחרונה קבע כי, רוב הישראלים שבבעלותם כלב מכירים בחשיבות השימוש באמצעי הדברה ויודעים כי טפילים יכולים לגרום לתופעות בקרב בני המשפחה. על פי הסקר כ- 83% מודעים לכך שפרעושים יכולים לעקוץ ילדים וכ- 65.2% מודעים לכך שכלבים יכולים להעביר תולעים לבני אדם. עוד עולה מהסקר כי 68.9% מבעלי הכלבים מתייעצים עם הווטרינר לגבי הטיפול אך חלקם לא מודעים לחשיבות של מניעה כל השנה שכן, לשאלה האם אתם משתמשים במוצרים נגד פרעושים וקרציות ומתי, רק  45.6% ציינו כי הם עושים זאת כל השנה. השאר 31.1% הודו כי הם משתמשים רק בקיץ, 15% אמרו רק אם הכלב מתגרד. הסקר נערך ביוזמת קבוצת מילטין (בית ארז) באמצעות מכון איפסוס בהשתתפות 408 נשים וגברים בעלי כלבים בגילאי 25 ומעלה במדגם מייצג של האוכלוסייה.

באדיבות קבוצת מילטין

מחפשים תכשיר מתקדם ויעיל לכלבים – קרציות עלולות לגרום בעקיפין לבני המשפחה לחלות בקדחת הבהרות, המחלה ממנה נפטר, הזמר מאיר אריאל ?

מחפשים רופא/מנתח?

פורטל מדיקלו הינו בלוג על רפואה ומשמש גם כאינדקס רופאים והמכיל תכנים בתחומי הבריאות, רפואה משלימה מונחי רפואה ומידע על מחלות מכל סוג כמו כן גם תרופות. המידע אשר נמצא באתר, התמונות וכל התכנים המופיעים במדיקלו נועדו למטרת אינפורמציה בלבד ואינם מהווים המלצה רפואית, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם מומחה. שימוש בפורטל מדיקלו אינו מחליף ייעוץ רפואי ואף רצוי כי המשתמש והגולש ילכו לקבלת ייעוץ על ידי גורם רפואי מוסמך