רופא שיניים לילדים

ילדים נוטים לפתח לא מעט בעיות שיניים ומחלות פה וזאת בשל מגוון סיבות בניהן תזונה וחיבה למתוקים, הימנעות מצחצוח שיניים או לחילופין צחצוח שאינו מתבצע נכונה, היגיינה אוראלית וכן נפילות ומצבים הגורמים לפגיעה חיצונית בשן. למרות שבשנים הראשונות לילדות מדובר בשיני חלב שבלאו הכי מתחלפות, אסור להזניח בעיות ומחלות שיניים אצל ילדים שכן אלו עשויות להתפתח לתעלת השורש של השן ולהשפיע על צמיחת ואיכות השן החדשה.

רופא שיניים לילדים מביא הן מומחיות בטיפול בשיניים צעירות ובמחלות שיניים המאפיינות ילדים, וזאת לצד גישה ויכולת לטפל בילדים ולהביא אותם לשיתוף פעולה במעמד המלחיץ.

גם במקרים אשר מוגדרים כחירום ומצריכים ביקור מידי עם הילד במרפאה מומלץ שלא לוותר על רופא שיניים מומחה לילדים, אשר לרוב קיים בכל מרפאה גדולה, שכן אפילו בביקור ואבחון ראשוני הדבר יכול להשפיע על שיתוף או אי שיתוף הפעולה של הילד.

רופאים מומחים לרפואת שיניים לילדים ממליצים על אורח חיים בריא כטיפול מונע לפני הכל, הקפדה על תזונה בריאה, הפחתה של ממתקים ומתוקים, צחצוח שיניים מוקפד, שימוש במוצרי היגיינת הפה, שטיפת פה בלחץ מים (באמצעות מכשירי סילונית וכדומה) והימנעות משיתוף מוצצים, פטמות בקבוקים או כפיות אכילה, לצורך מניעת הידבקות במחלת העששת.

היה ובכל זאת צצות בעיות שיניים המצריכות ביקור אצל רופא שיניים לילדים, חשוב להכין את הילד, לתאר לו את המקום והצורך, לגייס את שיתוף הפעולה שלו- שכן כמעט בלתי אפשרי בתחום רפואת השיניים לטפל בילד אשר מתנגד לטיפול. על מנת לסייע להורים ולילד ולהביא אותו לכדי שיתוף פעולה במרפאות המטפלות בילדים (וגם בלא מעט מבוגרים חרדתיים) קיימים פתרונות מסייעים דוגמת גז צחוק וחומרי הרדמה מקומיים. גז הצחוק מועבר אל הילד באמצעות מסיכת פנים ותוך כדי שאיפה של הגז ומייצר אצלו תחושת הרגעה. במקרים חריגים בהם מדובר בטיפולים מתמשכים, כואבים או בילדים בעלי רמת חרדה גבוהה קיימים מוסדות רפואיים המבצעים טיפולי שיניים לילדים בהרדמה מלאה. טיפול בהרדמה מלאה אינו מומלץ ובר סיכונים ומיועד למקרים בהם אין אפשרות נוספת.


It looks like nothing was found at this location. Maybe try a search?

מחפשים רופא שיניים לילדים ?

מחפשים רופא/מנתח?

פורטל מדיקלו הינו בלוג על רפואה ומשמש גם כאינדקס רופאים והמכיל תכנים בתחומי הבריאות, רפואה משלימה מונחי רפואה ומידע על מחלות מכל סוג כמו כן גם תרופות. המידע אשר נמצא באתר, התמונות וכל התכנים המופיעים במדיקלו נועדו למטרת אינפורמציה בלבד ואינם מהווים המלצה רפואית, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם מומחה. שימוש בפורטל מדיקלו אינו מחליף ייעוץ רפואי ואף רצוי כי המשתמש והגולש ילכו לקבלת ייעוץ על ידי גורם רפואי מוסמך