רופא מומלץ לטחורים

טחורים הם תופעה נפוצה ולא נעימה, שמופיעה אצל נשים וגברים כאחד, אם כי שכיחה יותר בקרב נשים ובייחוד הריוניות ולאחר לידה. מומחה לטחורים הוא הכתובת הנכונה לפנות אליה, כאשר התופעה חוזרת על עצמה ומציקה והוא זה המציע את המענה הטיפולי המתאים כדי להתמודד עם חוסר הנוחות הנלוות לה.

אבחון הבעיה

רופא זה, שהינו, פעמים רבות, גם מומחה לפיסורה, מבצע אבחון של המקום, מתשאל את המטופל או המטופל ובודק את אופים של הטחורים. כך יכול לקבוע את שיטת הטיפול ולעזור להתמודד איתם בהצלחה.

מומחה לטחורים מהווה המקור המתאים להיעזר בשירותיו במקרים בהם  מזהים דם טרי על הצואה או על נייר הטואלט לאחר פעולת המעיים, במקרים בהם מרגישים חוסר נוחות או כאב באזור פי הטבעת וגם גירוי או גירוד. גם בליטה באזור זה ונפיחות יכולות להעיד על הימצאות הטחורים וכן דליפת צואה.

הסיבות להופעת הטחורים

כל אלה יכולים להיגרם בשל לחץ על האגן (אופייני לתקופת ההיריון), עצירויות שחוזרות ונישנות וכן בקרב אלה הנוטים לעמוד במשך שעות ארוכות במהלך היום. סטרס אף הוא הסיבות לכך, תורשה ואפילו חוסר בפעילות גופנית. אלה יכולים להיות טחורים חיצוניים – כאלה הנמצאים על פי הטבעת וגם מחוצה לו, או טחורים פנימיים שנמצאים בתוכו.

המלצות הרופא והטיפול המוצע במקרים אלה

רופא לטחורים זה יהיה בוגר לימודי רפואה עם התמחות בגסטרואנטרולוגיה – ענף המתמקד במחלות הקשורות למעי הדק, לקיבה, לתוספתן, לוושט ובמקרים מסוימים גם לכבד. הטיפולים שיציע יוכלו להיות המלצה על שינוי תזונתי – צריכה גבוהה יותר של סיבים תזונתיים, שתיית מים בכמות מספק, הימנעות מישיבה של שעות ארוכות על כיסא, מריחת משחה מאלחשת על המקום, טבילה באמבט ישיבה ושטיפה ידנית של האזור ונטילת תרופות משככות כאבים.

במצבים קשים יותר, יוצע ניתוח להסרת הטחורים, ניתוח הנעשה תחת הרדמה כללית. חשוב לדעת – ניתוח זה איננו מבטיח את מניעת חזרתם של הטחורים בעתיד, אולם הסיכוי שישובו הוא נמוך מאד. כמו כל ניתוח, גם הוא עשוי להיות מלווה בתופעות לוואי.


מחפשים רופא מומלץ לטחורים ?

מחפשים רופא/מנתח?

פורטל מדיקלו הינו בלוג על רפואה ומשמש גם כאינדקס רופאים והמכיל תכנים בתחומי הבריאות, רפואה משלימה מונחי רפואה ומידע על מחלות מכל סוג כמו כן גם תרופות. המידע אשר נמצא באתר, התמונות וכל התכנים המופיעים במדיקלו נועדו למטרת אינפורמציה בלבד ואינם מהווים המלצה רפואית, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם מומחה. שימוש בפורטל מדיקלו אינו מחליף ייעוץ רפואי ואף רצוי כי המשתמש והגולש ילכו לקבלת ייעוץ על ידי גורם רפואי מוסמך