מכשירי שמיעה כל מה שרציתם לדעת

-מכשיר-שמיעה

איפה כדאי לרכוש מכשיר שמיעה, בקופת חולים או דרך מכוני שמיעה?

כמעל מיליון אנשים בארץ ישראל חווים לקות שמיעה כזו או אחרת בכל הגילאים ובכל הרמות של הלקות. בשל זאת, רבים וטובים בוחרים בתהליך של זכאות וקבלה של מכשירי שמיעה מסוגים שונים, המותאמים על ידי אלו אשר עוסקים בכך.

אז היכן עדיף לרכוש, בקופת חולים או במכוני שמיעה?

לקוחות של קופות החולים השונות זכאים לקבל הנחה או מחיר מסובסד בעת רכישת מכשיר שמיעה דרך הקופה.

כל לקוח מגיל שמונה עשרה ומעלה זכאי לקבל מכשיר שמיעה במסגרת סל הבריאות. כעיקרון, הלקוחות המבוטחים בקופה זכאים לקבל מכשיר שמיעה אחד לכל אוזן אחת לשלוש וחצי שנים, אך שימו לב כי הנתון עלול להשתנות בין הקופות השונות.

מבוטח בקופה המעוניין לממש את הזכאות שלו למכשיר צריך לפנות בשלב הראשון לרופא אף אוזן גרון שיאשר את העובדה שהוא זקוק למכשיר שמיעה וכי אין כל מניעה להתאים לו מכשיר שמיעה.

לאחר בדיקה של הרופא, יופנה המבוטח לאחד ממכוני השמיעה המומלצים על ידי קופת החולים כדי לעבור בדיקת שמיעה.

לאחר ביצוע הבדיקה יפנה הבוטח אל אחד ממכוני השמיעה של הקופה או למכון שמיעה פרטי הנמצא בקשרי עבודה עם קופת החולים. לאחר סיום הבדיקה הוא יקבל לביתו אישור לרכישת מכשיר שמיעה.

איך מממשים את הזכות לקבל מכשיר שמיעה?

כשמינית מהאוכלוסייה, על פי נתונים סטטיסטיים לשנת 2017, מתמודדים עם הקושי של לקות שמיעה ברמה כזו או אחרת. רבים מהם בוחרים ברכישה של מכשיר שמיעה דיגיטלי זעיר או אנלוגי מתקדם, אך לפני כל זאת יש לממש זכאות ולהבטיח קבלה של מכשיר שמיעה.

איך אפשר לממש את הזכות לרכישת מכשיר שמיעה בקופה.

כל שלבי התהליך למימוש הזכאות למכשירי שמיעה בכל בקופת החולים:

שלב ראשון: בדיקה של רופא אף-אוזן-גרון מטעם הקופה. לאחר הבדיקה תופנו לאחד ממכוני השמיעה המורשים.

שלב שני – בדיקת זכאות: לפני בדיקת השמיעה לצורך התאמת מכשיר שמיעה, תיבדק הזכאות של הלקוח לרכישת למכשירי שמיעה מסובסד.

שלב שלישי: בדיקת שמיעה במכון שמיעה של הקופה או במכון המאושר על ידי הקופה במטרה להתאים למבוטח מכשיר שמיעה.

שלב רביעי: יחד עם תוצאות הבדיקה, יגיע המבוטל אל מכון השמיעה של הקופה או למכון שמיעה פרטי מורשה. עליו להגיע יחד עם טופס ההפניה של רופא אף אוזן גרון ועם תוצאות הבדיקה.

שלב חמישי: האישור למכשיר שמיעה יישלח לבית המבוטח, לאחר קבלת האישור יוכל המטופל לרכוש את המכשיר באחד ממכוני השמיעה של הקופה או אצל המכון המורשה מטעם לקופה. רשימת המכונים המורשים מפורטת בדרך כלל באתרים של קופות החולים או באישור לקבלת המכשיר המונפק למטופל מטעם הקופה.

למה מומלץ לרכוש מכשיר שמיעה במכון פרטי?

התהליך של רכישת מכשיר שמיעה באמצעות קופת החולים עלול להיות ארוך, מתיש ואף מייגע. לעומת קופת החולים מכוני השמיעה מאופיינים בזירוז תהליכים וקיצור “המתנות בירוקרטיות” כאלו ואחרות שבדרך כלל לוקחות זמן ארוך.

מכוני שמיעה מתמחים בהתאמה מלאה של מכשירי השמיעה עבור הזקוקים להם ודואגים כי הליווי בתהליך יהיה חם, מקצועי ואישי לצד שמירה על מקצועיות רבה. רבים בוחרים בדרך זו של קבלת מכשיר שמיעה דרך מכוני השמיעה השונים ולמעשה, לעיתים גם תוך ארבעים ושמונה שעות ניתן כבר להצטייד בהמלצה למכשיר שמיעה ייעודי.

כאשר אתם רוכשים מכשיר שמיעה דרך מכון פרטי, מכשירי שמיעה מחירים אינם גבוהים יותר מאשר המחירים שאותם תידרשו לשלם כאשר אתם רוכשים מכשיר שמיעה בקופות החולים. אומנם, קופות החולים מעניקות הנחה וסבסוד למכשירי השמיעה, אך גם מכונים פרטיים, כמו מכון פטיפון לדוגמא, מציעים מחיר אטרקטיבי שאינו יקר יותר מאשר המחיר שאותו תידרשו לשלם לאחר ההנחה שתקבלו בקופת החולים.

מכוני השמיעה יעשו הכול כדי לצרף אתכם אל קהל לקוחותיהם ולשמור על המוניטין שלהם, לכן, היחס האישי, הליווי המקצועי והמסירות לכל לקוח, לא פחות טובים, ולפעמים אפילו יותר, מהשירות והתנאים שתקבלו במכוני השמיעה של קופות החולים.

לסיכום, כיום כבר אין הכרח להמתין חודשים בכדי לקבל שירות כזה או אחר וכולנו מעוניינים לקצר תהליכים. אם אתם חווים ירידה בשמיעה, יש להתייעץ עם רופא ואחר כך כדאי לבדוק אופציות של זכאות ורכישה של מכשיר שמיעה במכון פרטי.

צרו קשר, אנו במכון “פיקפון מכשירי שמיעה” שמחים להציג לכם קטלוג מכשירי שמיעה , של המכשירים החדישים ביותר ובמחירים אטרקטיביים.

מחפשים מכשירי שמיעה כל מה שרציתם לדעת ?

מחפשים רופא/מנתח?

פורטל מדיקלו הינו בלוג על רפואה ומשמש גם כאינדקס רופאים והמכיל תכנים בתחומי הבריאות, רפואה משלימה מונחי רפואה ומידע על מחלות מכל סוג כמו כן גם תרופות. המידע אשר נמצא באתר, התמונות וכל התכנים המופיעים במדיקלו נועדו למטרת אינפורמציה בלבד ואינם מהווים המלצה רפואית, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם מומחה. שימוש בפורטל מדיקלו אינו מחליף ייעוץ רפואי ואף רצוי כי המשתמש והגולש ילכו לקבלת ייעוץ על ידי גורם רפואי מוסמך