מומחה לשיקום הפה

בבעיות שיניים מורכבות הכוללות מספר אלמנטים טיפוליים, משמרים או משקמים, נדרש מומחה לשיקום הפה מומלץ, ולא כל רופא שיניים מקומי מתאים.

ההבדל בין רופאי שיניים ל מומחים לשיקום הפה הוא בראיה הרחבה של תפקוד כלל הפה: מערכת הלעיסה, חיתוך הדיבור ומראה הפנים תחת השפעתו. מומחים לשיקום הפה מתייחסים לכלל חלל הפה, מבנה הלסתות, עומק החניכיים וצפיפות העצם ובריאות השיניים, ומספקים תכנית טיפולים הכוללת טיפולים משמרים לצד טיפולים משקמים למראה ולתפקוד אופטימלי.

שיקום הפה מתבצע בשלבים, ולעתים הטיפולים עשויים לארוך חודשים ארוכים ואף יותר מכך. בין שלבי השיקום:

אבחון- תחילתו של כל תהליך שיקום הפה מתחיל באבחון. האבחון מתבצע במרפאות מקצועיות ונשען הן על תלונות המטופל והן על נתונים פיזיולוגיים הנלקחים באמצעות צילומי רנטגן לפה ולשיניים ובדיקה של המומחה.

תכנית טיפולים- לאחר זיהוי האתגרים והתחלואות המצויים בפיו של המטופל יבנה המומחה תכנית טיפולים מלאה שתכלול את כל הטיפולים הנדרשים, לרבות הכנת המטופל, טיפולי שיניים משמרים, ניקיון הפה, השתלת עצם במקרה הצורך, השתלות, ניתוחי סינוס, ולמעשה כל אלמנט נדרש לשיקום הפה באופן מלא ומושלם. התכנית תכלול לצד ההיבט המקצועי גם לוחות זמנים ומחירים ותאפשר למטופל קבלת החלטה על סמך כלל הפרמטרים.

בטרם אישור תכנית טיפולים מורכבת לשיקום הפה מומלץ להיוועץ באיש מקצוע נוסף, מומחה לשיקום הפה מומלץ, לקבלת חוות דעת שניה. לעתים חוות דעת כזאת יכולה לספק אופציה טיפולית שונה ולעתים ההפרש יהיה בטווחי המחיר- ובכל מקרה מומלץ שלא לצאת לתכנית יקרה ומורכבת ללא חוות דעת נוספת.

טיפול בפועל- טיפולי פה ולסת וטיפולי שיניים אורכים זמן, בין היתר בשל הצורך בהמתנה בין פעולה לפעולה לצורך שיקום הרקמות. במקרים מסוימים, בעיקר כאלה הנוגעים להשתלות שיניים, ישנם רופאים המציעים טיפול מלא בכל הפה ביום אחד, לרבות השתלות שיניים, אולם חשוב לדעת כי מדובר בטיפולים אשר אינם מתאימים לכלל האוכלוסייה, מתייחסים למקרים בהם הבעיה בשן היא חיצונית בלבד וקיימת תשתית איתנה ובריאה של עצם  וסוג ההשתלה הוא מסוג המאפשר זאת, בשילוב חילוץ השן באמצעות טכנולוגיית הלייזר.


דר מעיין גרניט

ד”ר מעיין גרניט

   מומחית לטיפולי שורש במרכז כירורגי שוורץ ארד

ד”ר גרניט מבצעת טיפולים בעזרת מיקרוסקופ הכוללים טיפולי שורש, חידוש טיפולי שורש וכירורגייה אנדודונטלית.

 

077-9971554

Michelle@dsa.co.il

דר טל ויסמן

ד”ר טל ויסמן-קויפמן

כירורגית פה ולסת בכירה במרכז כירורגי שוורץ-ארד

077-9971554

Michelle@dsa.co.il

דר סיון שוחר

ד”ר סיון שוחר

מומחית לשיקום הפה

ד”ר סיון שוחר- שיקום פה ואסתטיקה, רופאת שיניים, מומחית מארה”ב לשיקום הפה.

077-9971554

Michelle@dsa.co.il

ד”ר גיל אספרנה

מומחה לשיקום הפה במרכז כירורגי שוורץ-ארד

ד”ר אספרנה הינו מוביל דעה בתחום רפואת השיניים הדיגיטלית, האסתטית ושיקום הפה על גבי שתלים, והינו מרצה בינלאומי בתחומו.

077-9971554

Michelle@dsa.co.il

מחפשים מומחה לשיקום הפה ?

מחפשים רופא/מנתח?

פורטל מדיקלו הינו בלוג על רפואה ומשמש גם כאינדקס רופאים והמכיל תכנים בתחומי הבריאות, רפואה משלימה מונחי רפואה ומידע על מחלות מכל סוג כמו כן גם תרופות. המידע אשר נמצא באתר, התמונות וכל התכנים המופיעים במדיקלו נועדו למטרת אינפורמציה בלבד ואינם מהווים המלצה רפואית, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם מומחה. שימוש בפורטל מדיקלו אינו מחליף ייעוץ רפואי ואף רצוי כי המשתמש והגולש ילכו לקבלת ייעוץ על ידי גורם רפואי מוסמך