כיצד ניתן לטפל בפיגמנטציה

before

אחד המקומות הראשונים שרואים עליו את סימני הגיל הוא העור, בעיקר עור הפנים, צוואר וכפות הידיים- שהם המקומות החשופים ביותר לנזקי מזג האוויר והסביבה. אלו גם המקומות בהם בטח נתקלתם בכתמים- בהירים או כהים, גדולים או קטנים- גם אם לא נחשפתם לשמש לאחרונה. לכתמים האלה, אתם בוודאי מכירים- קוראים פיגמנטציה.

רבים מכירים את המושג אך מעטים יודעים מהם הגורמים ואיך ניתן לטפל בהם. מדובר באחת מבעיות העור הנפוצה ביותר אצל נשים שכמו רוב הדברים- נהיית יותר מוכרת עם העלייה בגיל והזדקנות העור.

הגורמים העיקריים הם:

  • שינויים הורמונאליים עקב נטילת גלולות, הריון ולאחר לידה וגיל המעבר
  • חשיפה לשמש
  • גורמים תורשתיים
  • הזדקנות

צילום יח”צ

צילום יח”צ

כתמי הפיגמנטציה שמופיעים בגילאים מאוחרים ונשארים הם כתמי גיל שהסיבה שלהם היא חשיפה ממושכת לשמש במהלך השנים והזדקנות העור מה שמגביר את היווצרותם.

כתמי הגיל הם בעצם כתמי שמש בעומק העור- תזכורת שהעור לא שוכח את החשיפה הממושכת והלא מבוקרת במהלך השנים ולכן בנוסף לקמטים באזור הפנים הצוואר והידיים עלולים להופיע כתמים חומים בגדלים שונים.

לא תמיד ניתן להעלים לגמרי את הפיגמנטציה אבל ניתן לבצע טיפולי הבהרה מקצועיים על מנת להבהיר את הכתמים כמה שניתן וכמובן להמשיך ולטפל על מנת למנוע הופעתם של כתמים חדשים.

חורף קיץ סתיו אביב- מקדם הגנה!

גם אם את לא מסתובבת בשמש- ובכדי להימנע מפיגמנטציה וכדי שמצב קיים לא יחמיר כדאי שלא תסתובבי בשמש ומרחי קרם הגנה. אם העור שלך משתזף בקלות (לא נשרף, משתזף) ההמלצה היא גם למרוח מדכא מלנין בכדי שלא יהיה ייצור של מלנין חדש וכתוצאה מכך כתמי פיגמנטציה חדשים.

חומצות זה טוב!

חומרים המבוססים על חומצות הם טובים לעורך (כמובן שיש להתאימם לסוג ומצב העור) ולכן העדיפי את התכשירים הקוסמטיים המכילים חומצות כמו חומצה גליקולית, חומצה סליצילית, חומצה ציטרית, חומצה לקטית, חומצה מנדלית, רטינול, חומצה קוז’ית, חומצה פיטית ועוד. זה אולי נשמע קצת מלחיץ כל החומצות האלה אבל יש להן תפקיד חשוב ומשמעותי בהבהרת העור!

זה הזמן לטיפולי הבהרה:

החורף הוא תקופה מעולה לביצוע טיפולי הבהרה- הקפידי לעשות זאת אצל אשת מקצוע מוסמכת שיודעת את העבודה ואל תתפתי לשימוש בקרמים ומשחות שונות שמבטיחות להעלים פיגמנטציה אבל יכולות לגרום לנזק לעור.

 שתי עוד מים!

מים הם החיים! הם טובים להכל ובעיקר לעור- ולכן גם לצורך טיפול ומניעה של פיגמנטציה ובכלל לשמירה על עור בריא נקי וחיוני- שתי כמה שיותר מים!

נכתב באדיבות דליה מקס עובדיה, קוסמטיקאית PME DMD

 

 

 

 

מחפשים כיצד ניתן לטפל בפיגמנטציה ?

מחפשים רופא/מנתח?

פורטל מדיקלו הינו בלוג על רפואה ומשמש גם כאינדקס רופאים והמכיל תכנים בתחומי הבריאות, רפואה משלימה מונחי רפואה ומידע על מחלות מכל סוג כמו כן גם תרופות. המידע אשר נמצא באתר, התמונות וכל התכנים המופיעים במדיקלו נועדו למטרת אינפורמציה בלבד ואינם מהווים המלצה רפואית, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם מומחה. שימוש בפורטל מדיקלו אינו מחליף ייעוץ רפואי ואף רצוי כי המשתמש והגולש ילכו לקבלת ייעוץ על ידי גורם רפואי מוסמך