טיפול משולב של שיטות לייזר ואנרגית אור ואופטית בבעיות עור שונות

תמונה : יחצ

שילוב של טכנולוגיות לייזר , הבזקי אור ואנרגיה אופטית ( RF ) מקנה לנו יכולת לטפל  במפגעי עור שונים כגון  צלקות אקנה דלקתי והתבגרות העור .

אקנה היא מחלה דלקתית של העור הפוקדת אותנו מגיל ילדות ועד לגיל בוגר ומשאירה את העור פגוע ולעיתים מצולק .  חשוב לדעת שטיפול נכון קוסמטי , שמירה על היגיינה של העור , להימנע מחטטת  להקפיד על אורח חיים מסודר , אכילה מאוזנת והימנעות משמש

הם חלק חשוב מטיפול ותחזוקה נכונה של העור .

באקנה יש מרכיבים נוספים  כמו מתח , שינויים הורמונליים , גנטיקה , קוסמטיקה לא מתאימה , וגם תהליך דלקתי עמוק המערב את מערכת החיסון העורית .

 הטיפול באקנה מאד מגוון  ומחייב בדיקת רופא עור לקבלת טיפול ובמקביל משלבים טיפול  קוסמטי או אסתטי.

אמצעי טיפול שונים כגון : קרמים שונים ליבוש פצעים , משחות מרגיעות ,תרופות ושילוב של כדורים  , גלולות , לפי הצורך ואם יש הפרעה הורמונלית .

החלק השני בטיפול  בצלקות אקנה הוא שילוב של פילינג – קילוף מבוקר של העור במטרה לטשטש צלקות אדומות או לבנות או שקועות , צלקת היא תגובה עורית גנטית

ואו יזומה לכן צלקות לא נעלמות ! אך ניתן לקבל שיפור ניכר של העור .

מהו פילינג : קילוף כימי , מכני , לייזר , גלי רדיו , מיקונידלינג ,  הזרקות של חומרי מילוי בבסיס הצלקת ושילובי ביניהם.

באמצעות השילוב של טכנולוגיות שונות , יש שינוי מהותי באיכות הטיפול  ובהחלמה ממנו יחד עם זאת שילוב זה מאפשר טיפול באזורים שונים בו זמנית (כגון פנים ,צוואר, חזה וידיים) .

התבגרות העור: המתבטאת בכתמים ,נקבוביות מורחבות, הרחבת  כלי דם , קמטים  ושינויים פרגמנטריים , ממחקרים אחרונים  אנו עדים לשינויים שחלים בעור משנות העשרים לחיינו , עקב שינויים גלובליים,  7% גנטיקה והיתר אורח חיים , תזונה , התמודדות עם סטרס , פעילות ספורטיבית ,  טיפול בשיניים דלקות חניכיים והיגיינה אורלית  ואיזון הורמונאלי .

הגישה  הרפואית השתנתה בעקבות מחקרים אלו וההמלצה להתחיל בטיפולים בגיל צעיר

ולא לחכות לשינויים ביולוגים .

מהם אותם שינויים :  איבוד נפחים בפנים  שהם חלק ביולוגי ממימיקה , אסימטריה של הפנים שיש לכולם בדרגות שונות , שינויים של הפנים עקב ירידה ועליה במשקל ,

חריקת שיניים , דחיסת עור תוך שינה , לעיסה של מסטיקים אשר מרפים שרירים טבעתיים מסביב לפה והגדלה של הפימה .

יש טיפולים רבים היום בבנק  בטיפולים האסתטיים והחשיבות היא טיפול המותאם אישית

טיפולים : שילוב טכנולוגיות  כמו לייזר למטרות שונות , קילוף , מיצוק ,  פציעה מיקרוסקופית של העור , שילוב של חומרים המעודדים יצירה של קולגן , עוזרים לרשת התת עורית לשקם , ולשפר  את העור .

הזרקות לא נועדו רק לשפר את הנפח , אלא החידושים בהזרקות של חומצות אמינו עוזרות לבנייה של קולגן יותר איכותי, ותחזוקה נכונה של התת עור .

השילוב של גלי רדיו , אולטרסאונד , וטיפולים כימיים מיוחדים מהדור החדש משנה

לגמרי את מרקם העור .

כל  הטיפולים מחייבים תחזוקה , כל אחד בהתאמה אישית וכל זאת לנשים וגברים כאחד .

סימני מתיחה : צלקות תת עוריות של קרעים בדרמיס העמוק , הסיבות שונות החל משינויים שחלים בגיל ההתבגרות , גב , זרועות , חזה , ירכיים , רגליים .

עם השנים בעקבות הריונות , נטייה גנטית , מבנה גוף , שינויים במערכת אספקת הדם לתת עור סימני המתחלה הופכים להיות  יותר בולטים , בהתחלה אדומים  , ולאחר מכן לבנים . יש תרופות כמו סטרואידים הגורמים לסימני מתיחה  בכל גיל  ואלו ניתנים במחלות שונות .

האם אפשר להעלים סימני מתיחה ? לא !

ניתן לטפל לאחר אבחנה מהם הסיבות במספר אפשרויות : פעילות  ספורטיבית , שתייה של מים  עד 2 ליטר ליום , להימנע  ממשקאות  העשירים  בסוכר , צמצום מזונות מעובדים אשר יוצרים תסמיני דלקת מיקרוסקופיים, ומעכבים פינוי לימפתי – זה יוצר אגירת נוזלים והרחבה של כלי דם בתת עור .

טיפולים : שילוב של אולטרסאונד וגלי רדיו , הם מעודדים בניית קולגן בתת עור , המרצה של כלי הדם לחילוף חומרים , ושיפור הרשת התומכת בדרמיס העמוק .

שילוב נוסף הוא מסאז עמוק הגורם לפינוי נוזלים בתת עור ומיצוק העור .

שילוב פלזמה או מיקרונידלינג , והחדרה של חומרים לעור  מסוג ויטמינים , וחומצות אמינות .

של הטיפולים הם סדרתיים, וחשובה תחזוקה שיהא אישית .

הכתבה בשת”פ עם ד”ר מוניקה אלמן

מחפשים  טיפול משולב של שיטות לייזר ואנרגית אור ואופטית בבעיות עור שונות ?

מחפשים רופא/מנתח?

פורטל מדיקלו הינו בלוג על רפואה ומשמש גם כאינדקס רופאים והמכיל תכנים בתחומי הבריאות, רפואה משלימה מונחי רפואה ומידע על מחלות מכל סוג כמו כן גם תרופות. המידע אשר נמצא באתר, התמונות וכל התכנים המופיעים במדיקלו נועדו למטרת אינפורמציה בלבד ואינם מהווים המלצה רפואית, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם מומחה. שימוש בפורטל מדיקלו אינו מחליף ייעוץ רפואי ואף רצוי כי המשתמש והגולש ילכו לקבלת ייעוץ על ידי גורם רפואי מוסמך