השתלת שיניים ממוחשבת

ציפוי חרסינה

כמו בכל תחום בחיינו גם ברפואת השיניים הקדמה הטכנולוגית תופסת מקום נכבד ומרבית הטיפולים הופכים לטיפולים ממוחשבים. אחד הטיפולים הפופולאריים ביותר הינו השתלת שיניים מתקדמת, השיטה המתקדמת ביותר כיום בתחום רפואת השיניים הדיגיטלית.

בביצוע השתלה ממוחשבת נעזר הרופא בהדמיית תלת מימד של השיניים, תוכנת עיצוב מתקדמת, ולאחר מכן הכנת השתלים בצורה מדויקת ויעילה אשר מאפשרת השתלה כבר באותו טיפול בלי צורך לקחת מידות ולהמתין עד לקבלת השתלים המוכנים.  המהירות, היעילות והאיכות של השתלים מאפשרות השתלה ללא חתכים מיותרים, ללא התערבות כירורגית שאינה נדרשת במינימום זמן ומינימום כאבים.

השתלת שיניים ממוחשבת מאפשרת להכין תוכנית טיפול, הדמיה של השיניים, הכנת השתלים והשתלתם והכל באותו היום. כלומר- בטיפול אחד המטופל יוצא עם שתלים מותאמים עבורו ושיניים חדשות לגמרי. היתרון המשמעותי הוא הכנת השתלים במקום לפי מידות מדויקות והחדרת השתלים במקום המדויק עם סטיה מינימאלית. הדיוק מונע חתכים מיותרים או חשיפת עצם מיותרת.

כיצד מתבצעת השתלת שיניים ממוחשבת?

כיום מרפאות השיניים המתקדמות מחזיקות בציוד דיגיטלי חדשני המאפשר סריקה של השיניים והעברת הנתונים בצורה מהירה ומדויקת למחשב מיידית לאחר ביצוע הצילום. בשלב השני הנתונים מהצילום מועברים לתוך תוכנה מיוחדת שתפקידה לשכלל אותם ולהציג לרופא מצג של השן או השיניים בתלת ממד- גודל וצורת השן, עצם השן, וכל הרקמות מסביב לה והחניכיים.  הנתונים המדויקים מן הצילום בשכלול של התוכנה מאפשרים לרופא לראות את צפיפות הרקמות ואף לזהות נגעים בפה אם חלילה ישנם.

בשלב השלישי הרופא מבצע הדמיה במחשב על גבי התמונה הקיימת כיצד תיראנה השיניים החדשות ולהציג למטופל תמונה סופית כיצד יראה בסיום הטיפול.  תוכנית הטיפול מותאמת אישית וההנחיות המתקבלות הינן מדויקות ומתאימות לכל מטופל ומטופל לפי הנתונים שלו.

את השתלים מכינים במקום לפי הנתונים ללא צורך בהעברתם להכנה במעבדה חיצונית. השתלים מוכנים להשתלה מיידית והינם מתאימים בצורה מדויקת למטופל. כמו כן הנתונים מהתוכנה מאפשרים לרופא לבצע את ההשתלה בצורה ממוחשבת על ידי רובוט בצורה הכי מדויקת, מהירה ויעילה- במינימום כאבים למטופל.

 לאחר ההשתלה:

אין ספק שמדובר בשיטה מתקדמת ויעילה החוסכת זמן וכאבים, אך עם זאת יש לזכור שעדיין מדובר בהשתלת שיניים ולכן המטופל עלול להרגיל מעט נפיחות או רגישות יתר באזור ההשתלה. הרגשה זו חולפת לאחר מספר ימים.

ניתן ליטול משככי כאבים בעת הצורך ואנטיביוטיקה לפי מרשם רופא. להקלה על תחושת הנפיחות ניתן להניח קומפרסים קרים על הפנים. יום לאחר ביצוע ההשתלה יש לאכול מזון קר ורך ואין לצחצח שיניים או לבצע שטיפה כללית של הפה. ניתן לחזור לאכילה רגילה בהדרגתיות לפי ההרגשה והמצב של ההשתלה, ולהקפיד על הגיינה של האזור בפרט ושל הפה בכלל.

השתלת שיניים ממוחשבת הינה השיטה המתקדמת והיעילה ביותר שקיימת היום בתחום השתלות השיניים. היא מביאה תוצאות איכותיות ועמידות, במינימום זמן ומינימום כאבים במקסימום יעילות. לכן אם הינכם זקוקים להשתלת שיניים, וודאו שבמרפאה המטפלת קיימת האפשרות והמכשור הטכנולוגי החדיש ביותר.

ד”ר ישראל בק – המרכז לרפואת שיניים מתקדמת.

מחפשים השתלת שיניים ממוחשבת ?

מחפשים רופא/מנתח?

פורטל מדיקלו הינו בלוג על רפואה ומשמש גם כאינדקס רופאים והמכיל תכנים בתחומי הבריאות, רפואה משלימה מונחי רפואה ומידע על מחלות מכל סוג כמו כן גם תרופות. המידע אשר נמצא באתר, התמונות וכל התכנים המופיעים במדיקלו נועדו למטרת אינפורמציה בלבד ואינם מהווים המלצה רפואית, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם מומחה. שימוש בפורטל מדיקלו אינו מחליף ייעוץ רפואי ואף רצוי כי המשתמש והגולש ילכו לקבלת ייעוץ על ידי גורם רפואי מוסמך