ההבדל בין התקף לב קל לקשה – תסמינים

ישנם לא מעט מצבים רפואיים, שבהם זיהוי מוקדם יכול להציל חיים והוא הכרחי לצורך קבלת מענה טיפולי הולם. התקף לב הוא אחד מהם. פעמים רבות יופיעו סימנים מקדימים להתקף הלב, העשויים להצביע ולרמוז על בואו.

סימנים אלה יהיו שונים מאדם לאדם וגם במידת עוצמתם. הם עשויים להיות דרמטיים וחמורים מאד או קלים יותר ולעיתים גם חד פעמיים. כאלה שחולפים ולא חוזרים. כך או כך, הופעתם דורשת התייחסות ופנייה לגורמים רפואיים רלוונטיים לצורך בדיקה וטיפול במידת הצורך.

סימנים שיש לשים לב אליהם

התסמינים למקרים של אוטם שריר הלב יכולים להופיע בסמוך לאירוע עצמו או כמה ימים לפניו. ישנם אפילו מצבים של התקף לב שקט שכלל לא מלווה בתסמינים, כך שהסובל ממנו לא יודע שסבל מכך. בדרך כלל, הסימנים המקדימים להתקף הלב, שיעידו על מידת החומרה שלו יהיו דקירות בחזה ולחץ בחזה. אלה הם אחד התסמינים הנפוצים ביותר והם עשויים אף להיות חזקים מאד.

כאבים באזור בית החזה הנמשכים זמן ומוקרנים לידיים, לגב וגם ללסת והשניים עשויים להעיד על התקף לב וכן קוצר נשימה. סימפטום נוסף שכיח קשור למערכת העיכול, המאטה בזמן התקף לב. הדבר יבוא לידי ביטוי בבחילות ובהקאות המופיעות בסמוך לאירוע.

בין אם זה התקף לב בעבודה ובין אם בכל מקום אחר, זיהוי תסמינים אלה יכול להציע חיים. סימנים להתקף לב קשה יהיו ברורים ובולטים יותר, בעוד שאלה האופייניים להתקף לב קל יהיו פחות דרמטיים, אך חמורים גם כן.

לפנות לבירור

במצב של התקף לב תסמינים שהם חד פעמיים דורשים גם הם בירור וכמובן גם כאלה החוזרים על עצמם למשך תקופה של מספר ימים. עם ההגעה לבית החולים יתבצעו מספר בדיקות כדי לבחון את מצבו של הסובל מתסמינים אלה.

בדיקת א.ק.ג תהיה הבדיקה הראשונה. בדיקה המסייעת בזיהוי שינויים בפעילות הלב. בדיקת דם העוזרת בבחינת מצבו של שריר הלב, המשחרר אנזימים מסוימים למחזור הדם בזמן התקף לב, היא בדיקה נוספת ובמצבים מסוימים גם צנתור שיעזור בזיהוי חסימות.

מחפשים ההבדל בין התקף לב קל לקשה – תסמינים ?

מחפשים רופא/מנתח?

פורטל מדיקלו הינו בלוג על רפואה ומשמש גם כאינדקס רופאים והמכיל תכנים בתחומי הבריאות, רפואה משלימה מונחי רפואה ומידע על מחלות מכל סוג כמו כן גם תרופות. המידע אשר נמצא באתר, התמונות וכל התכנים המופיעים במדיקלו נועדו למטרת אינפורמציה בלבד ואינם מהווים המלצה רפואית, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם מומחה. שימוש בפורטל מדיקלו אינו מחליף ייעוץ רפואי ואף רצוי כי המשתמש והגולש ילכו לקבלת ייעוץ על ידי גורם רפואי מוסמך