איזון סכרת חשוב לדעת

blood

איזון רמת הסוכר בדם:

כל מזון שאנחנו מכניסים לגופנו מפורק על ידי מערכת העיכול , הופך לגלוקוז וזורם בדם לתאים השונים בגוף על מנת לספק להם את האנרגיה לה הם זקוקים. הגוף שלנו מגיב בצורה שונה לכל סוג מזון שאנו צורכים- כאשר חלקם מעלים לנו באופן משמעותי את רמת הסוכר בדם וחלקם אף עוזרים למתן את רמת הסוכר. המזון שאנו צורכים משחק תפקיד משמעותי בשמירה על רמת הסוכר בדם והאיזון שלה, ביחד עם פעילות גופנית, שתייה מרובה ונטילת תוספי מזון מתאימים.

מי צריך לשמור על רמת סוכר מאוזנת בדם?

כל אחד מאיתנו צריך לשמור על רמת סוכר מאוזנת ולדאוג לא להגיע לערכים גבוהים מדי של סוכר בדם, שכן במקרה כזה הגוף לא יצליח לפרק את המזון בצורה נכונה לאנרגיה שתאי הגוף שלנו זקוקים לה.

ישנם אנשים הנמצאים בקבוצות סיכון וצריכים באופן קבוע לעקוב אחר רמת הסוכר שלהם בדם ולאיזון רמת הסוכר בדם :

  1. אנשים החולים במחלת הסוכרת
  2. אנשים עם נטייה לפתח את מחלת הסוכרת
  3. נשים שסבלו מסוכרת הריון
  4. מטופלים בעלי כבד שומני ( ללא קשר לצריכת אלכוהול)

לא צריך להיות בקבוצת סיכון או להגיע למצב של טרום סוכרת על מנת להבין שיש צורך לאזן את רמת הסוכר בדם- ולעשות זאת בצורה נכונה ומבוקרת.

איך מאזנים את רמת הסוכר בדם?

תזונה מתאימה-  על מנת לאזן את רמת הסוכר בדם, ובייחוד אצל אנשים הסובלים מרמת סוכר גבוהה או חולי סוכרת, חשוב לתכנן מראש את הארוחות- ארוחת בוקר, ארוחת צהריים, ארוחת ערב וחטיפים בין הארוחות ובלילה בהתאם. ישנה חשיבות על הקפדה על מספר קלוריות קבוע בכל יום וכל צריכה של מזונות בעלי תכונות שמסייעות להאט את פעולת העיכול ועל ידי כך לאפשר פירוק הסוכר בדם בצורה טובה יותר. מזונות כמו תות עץ, קינמון, לענה ועוד- אשר רובם בעלי תכונות אנטי דלקתיות המפחיתות את השומנים בדם ומאזנות את רמת הסוכר.

פעילות גופנית- פעילות גופנית סדירה וקבועה במהלך השבוע טובה לבריאות באופן כללי ועוזרת באופן משמעותי בהורדת רמת הסוכר בדם. ההמלצה היא פעילות גופנית חמש פעמים בשבוע כחצי שעה בכל פעם.

תוספי תזונה- בשוק קיימים מספר סוגי תוספי תזונה המסייעים לאיזון רמת הסוכר בדם כאשר לא כולם מיועדים באופן ישיר לטיפול במחלת הסוכרת. כיום קיים רק סוג אחד של תוסף תזונה שנחקר ונבדק קלינית (אסכרקס) ומכיל תרכובות שונות שמטרתן לאזן את הערכים של הגלוקוז בדם, הכולסטרול והטריגליצרידים (השומנים בדם)

תרופות- לחולי סוכרת אשר תפריט מאוזן, פעילות גופנית ותוספי תזונה לא מספיקים בשביל לשלוט במחלת הסוכרת ישנן תרופות אשר רובן ניתנות דרך הפה. גם במקרים של נטילת תרופות יש להקפיד על תזונה ופעילות גופנית.

על חולי הסוכרת להשגיח באופן קבוע על המצב הבריאותי ולוודא שרמת הסוכר בדם מאוזנת .

באדיבות  ד”ר דב פוגל-חוקר סוכרת

מחפשים איזון סכרת חשוב לדעת ?

מחפשים רופא/מנתח?

פורטל מדיקלו הינו בלוג על רפואה ומשמש גם כאינדקס רופאים והמכיל תכנים בתחומי הבריאות, רפואה משלימה מונחי רפואה ומידע על מחלות מכל סוג כמו כן גם תרופות. המידע אשר נמצא באתר, התמונות וכל התכנים המופיעים במדיקלו נועדו למטרת אינפורמציה בלבד ואינם מהווים המלצה רפואית, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם מומחה. שימוש בפורטל מדיקלו אינו מחליף ייעוץ רפואי ואף רצוי כי המשתמש והגולש ילכו לקבלת ייעוץ על ידי גורם רפואי מוסמך