עם השנים תמה ההתפתחות הפיסית של גופנו ומגיע השלב בו הו מתבגר ומזדקן, כאשר המקום הראשון בו נראה זאת יהיה הפנים שלנו. הפנים שלנו חשופות להכל- לגיל, לשינויי מזג האוויר והאקלים, להרגלים שסיגלנו, לתזונה שלנו, כל אלה בשילוב עם גנטיקה נראים היטב על פנינו. אם נוסיף לכך את ההבעות הקבועות והתנועות שאנו עושים עם הפנים, מבלי לשים לב לכך- נקבל תוספת של קמטי הבעה וקמטוטים.
עור הפנים שלנו מתוחזק על ידי תאי קולגן ואלסטין האחראים על הגמישות שלו והמראה הצעיר והמתוח. עם השנים פוחת ייצור התאים, והשרירים מתחת לאותם תאים חלקם נרפים וחלקם נמתחים. התוצאה היא עור רפוי יותר, ומראה זקן יותר. נשים רבות פונות לתחום הקוסמטיקה לצורך החלקה והעלמה של הקמטים והקמטוטים והצערת הפנים על ידי מתיחה של העור ונעזרות בתכשירים, טיפולים קוסמטיים ואף הזרקות וטיפולים כירורגיים בכדי להשיג מראה צעיר יותר.. אך כמו שאנו דואגים להתאמן ולהתעמל על מנת לחזק את שריר הגוף ולחטב אותו- כך גם צריך לעשות עם שרירי הפנים, לאמן, להתאמן ולחטב- לבצע תרגילי יוגה פנים בהתמדה- ובכך להגיע באופן טבעי למראה צעיר יותר.
שרירי הפנים שלנו פועלים ללא הפסקה:
אנו משתמשי בשרירי הפנים לאורך כל החיים ובכל פעולה, אפילו אם היא פעולה כמו חיוך או אכילה שאיננו משקיעים בה מחשבה תוך כדי. השרירים נמצאים בשימוש אוטומטי לאורך השנים, כאשר השימוש בהם גורם לחלקם להתחזק ולהימתח ולחלקם להיחלש.
מכירים את קמטי 11? אותם שני קווים שמופיעים בין הגבות עקב כיווץ המבט? אלו נוצרו עקב שרירים שהתחזקו ויצרו ביניהם שקע שהעמיק ובו נוצרו הקמטים. תרגול מתמיד וקבוע גורם לשרירים אלה להרפיה, להירגע- ובכך להעלמת שני הקמטים ללא צורך בהתערבות חיצונית. לעומת שרירים אלה ישנם גם שרירים שנרפים עם השנים ודורשים חיזוק והפעלה על מנת להעיר אותם ולהרים אותם ובכך לייצר מראה של פנים מורמות ומתוחות באופן טבעי ובריא.
חלק מהשרירים בפנים שלנו פועלים ללא הפסקה ולעומתם חלק מהשרירים לא פועלים מספיק, ומכיוון שאנו רגילים לבצע את אותן פעולות ואותן הבעות- אנחנו צריכים ללמוד כיצד לבצע אותן נכון ולאזן את שרירי הפנים- להזיז ולהעיר את השרירים הנשכחים וגן להרגיע ולהשקיט את השרירים המתוחים. תרגול קבוע שכזה מחזיר את הגמישות לעור , מחדש את ההבעה ואת המראה הכללי של הפנים.
ביצוע תרגילי כושר לפנים אינו מחדש את תאי האלסטין וקולגן אך מסייע באיזון שרירי הפנים- כאשר השרירים המתוחים נחלשים בהתאם והשרירים הרפויים מתחזקים בהתאם האיזון שנוצר יוצר בסיס נכון למראה רענן. יוגה פנים אינה באה להחליף טיפולים קוסמטיים ושימוש בקרמים כאלה ואחרים שתפקידים הוא להחזיר את המיצוק לעור ולסייע בחילוף התאים בפנים, אך מכיוון שטיפולים חיצוניים הם זמניים בלבד ותלויים בחומר – תרגול יוגה לפנים בא לשמש כבסיס מאוזן ובריא לשיפור קבוע לאורך זמן של מראה הפנים.
לא לשכוח לנשום:
אחד מהאלמנטים החשובים ביותר בתרגול יוגה פנים הוא הנשימה. כפי שאנו משתמשים בשרירי הפנים ללא מחשבה, כך אנו נושמים- שואפים ונושפים ללא מחשבה וגם לא תמיד בצורה הנכונה לפנים שלנו, ובכלל. נשימה נכונה משחררת חמצן בתאי העור בצורה יעילה יותר, וביחד עם הזזה נכונה של השרירים מזרימה את האנרגיה בצורה טובה יותר ובכך מסייעת אף היא לחידוש המראה ולהצערתו.
מחקרים מראים שתרגול קבוע של יוגה פנים- הכולל תרגול שלוש פעמים של אותה תנוחה במשך עשר פעמים, לאורך תקופה של שלושה שבועות יכול להביא לשיפור משמעותי במראה העור ולגרום להצערה של המראה בכשלוש שנים. לכן לפני שאתם ממהרים לטיפולים חיצוניים וחודרניים, נסו לתרגל את שרירי הפנים בצורה נכונה כולל נשימות בכדי לגרום לשינוי בריא , יעיל ועמיד יותר.

קרדיט צילום: ענבל שני